Valitse tästä

Usein kysyttyä

Tarjoukset

Kuka on Auto Europe?

Auto Europe on välittäjäyhtiö, joka neuvottelee eri autovuokraamojen kanssa alennuksia ja erikoishintoja eri maissa. Kumppaneina on pieniä paikallisvuokraamoja mutta myös suuria merkkivuokraamoja kuten Hertz, Avis ja Europcar. Auto Europe on täysin itsenäinen yhtiö ja täysin riippumaton autovuokraamoista. Varausvahvistuksen yläreunasta näet sen autovuokraamon nimen ja nouto-osoitteen, josta lomakohteessasi noudat vuokra-auton.

Täytyykö peruutuksesta tai varauksen muutoksesta maksaa?

Auto Europe ei peri peruutusmaksua, jos ilmoitat siitä Auto Europelle vähintään 48 tuntia ennen sovittua auton noutohetkeä.
Auto Europe ei veloita muutosmaksua, jos muutoksesta ilmoitetaan vähintään 48 tuntia ennen auton noutoa, mutta sinun täytyy silti maksaa auton uusi hinta, mikäli auton hinta on korkeampi muutoshetkellä. Hyvitystä ei voida maksaa, jos peruutuksesta ilmoitetaan 48 tunnin sisällä ennen vuokran alkua tai vasta sovitun noutopäivän jälkeen.
Auto Europe ei maksa hyvitystä käyttämättä jääneistä, etukäteen maksetuista vuokrauspäivistä, jos asiakas ei ilmesty paikalle, noutaa ajoneuvon myöhemmin tai palauttaa sen aikaisemmin kuin sovittu. Jos peruutus johtuu yleisesti tunnustetusta ylivoimaisesta esteestä (force majeure), Auto Europe veloittaa vain käsittelymaksun EUR 30 € / GBP 25 £.

Mitä tarkoittaa turvatakuu luottokortilta?

Pääkuljettajan täytyy esittää omalla nimellä oleva kansainvälinen luottokortti auton noutohetkellä, sillä vuokraamo jäädyttää siltä turvatakuun vuokrauksen ajaksi. Luottorajan täytyy olla tarpeeksi suuri kattamaan turvatakuun määrä, joka on yleensä vähintään vakuutuksen omavastuu + alv + tankillinen polttoainetta.
Jos et omista luottokorttia, et valitettavasti voi vuokrata autoa meidän kauttamme.

Mitä minun täytyy tehdä, jos vuokraamo on veloittanut luottokorttiani vuokrauksen jälkeen?

Huomioithan, että vuokraamo on oikeutettu veloittamaan luottokorttiasi ilman etukäteistä ilmoitusta. Yleisimmät syyt, miksi korttiasi on veloitettu jälkikäteen: tankkaus (eli auton tankissa on ollut palauttaessa vähemmän polttoainetta kuin vuokrasopimus vaatii), myöhästynyt palautus, liikennesakot, käsittelykulut tai autosta löytyneet vauriot.
Jos et ymmärrä, miksi sinua on veloitettu tai veloitus on mielestäsi väärin, otathan aivan ensimmäiseksi yhteyttä Auto Europen asiakaspalveluun ilmaiseen numeroon 0800-772 355 tai sähköpostitse: fics@autoeurope.de

Mitä tarkoittaa omavastuun hyvitys?

Jos autovuokraamo veloittaa sinulta vakuutuksen omavastuun kolarin jälkeen , me hyvitämme kyseisen omavastuun sinulle takaisin, jos saamme sinulta tarvittavat asiakirjat (maksukuitin, poliisiraportin, vaurioraportin jne.) Vain itse omavastuun määrä hyvitetään, eli omavastuun ulkopuolella olevia lisäkuluja ei voida hyvittää. Omavastuuta ei myöskään hyvitetä, jos käy ilmi, että kuljettajan huolimattomuus on aiheuttanut kolarin. Tärkeitä lisätietoja voit lukea vuokraussäännöistämme.

Kuka tarjoaa vakuutuksen?

Kun käytät välitysyhtiötä, vakuutuksen tarjoaa itse autovuokraamo. Auto Europe tarjoaa siitä huolimatta kuitenkin tiivistelmän tärkeimmistä vuokraussäännöistä.

Miten teidän hintanne muodostuvat?

Hintojen perustana on aina 24-tunnin ajanjakso, eli jos auton noutokellonajaksi on varattu esimerkiksi klo 14, sinun täytyy myös palauttaa auto viimeistään klo 14 palautuspäivänä. Jos palautat auton myöhemmin, sinulta veloitetaan lisävuokra kokonaiselta lisävuorokaudelta.

Miksi tarvitsette lennonnumeroni?

Jos olet varannut auton noutopaikaksi lentokentän, lisääthän auton varaukseen myös lennonnumerosi, että paikallinen autovuokraamo saa tiedon, mikäli lentosi myöhästyy.

Mistä löydän Auto Europen toimipisteen lomakohteessani?

Auto Europe on välitysyhtiö, jolla ei ole omia toimipisteitä eikä vuokra-autoja. Paikallisen autovuokraamon nimen näet varausvahvistuksestasi. Auton saat siis heidän toimipisteestään.

Mitkä paperit joudun näyttämään auton noutohetkellä?

Sinun täytyy esittää Auto Europen varausvahvistus eli voucher, ajokorttisi, passi tai henkilöllisyystodistus sekä omalla nimelläsi oleva luottokortti.

Milloin vuokraus alkaa?

Todellinen vuokrausaika perustuu 24 tunnin ajanjaksoon ja alkaa samalla hetkellä kuin auto noudetaan. Noutoaika on yleensä sama kellonaika, mikä näkyy vuokrasopimuksessa.

Kuinka suuren turvatakuun joudun jättämään autovuokraamolle auton noutohetkellä?

Kun noudat vuokra-auton, sinun täytyy jättää vuokraamolle turvatakuu, joka tarpeen tullen kattaa kaikki ylimääräiset kulut, tankkauskulut (riippuen valitsemastasi tankkausvaihtoehdosta) sekä vakuutuksen omavastuun määrän. Turvatakuu yleensä jäädytetään luottokortiltasi ja vapautetaan auton palautuksen jälkeen, jos palautat auton samassa kunnossa kuin se oli noudettaessa.

Miten voin maksaa turvatakuun?

Turvatakuun voi maksaa vain kansainvälisesti tunnetulla luottokortilla, jonka täytyy olla pääkuljettajan (eli sen henkilön, jonka nimi on varausvahvistuksessa) omalla nimellä. Auton noutohetkellä ei hyväksytä pankkiautomaattikortteja eikä käteistä.

Saanko juuri sen automerkin ja -mallin, minkä olen varannut?

Sekä Auto Europe että paikallinen autovuokraamo pystyvät takaamaan vain tietyn autoluokan, ei tiettyä automerkkiä tai mallia. Autovuokraamot luokittelevat eri autovalmistajien saman tasoiset autot samaan autoluokkaan, joten saat yleensä hyvin saman tyyppisen auton kuin sinulle on vahvistettu.

Millainen polttoainekäytäntö teillä on?

Yleisesti ottaen autovuokraamoilla on 4 erilaista sääntöä: Full/Full eli täysi/täysi tarkoittaa, että saat auton täyteen tankattuna ja sinun täytyy palauttaa se myös täydellä tankilla. Sinua veloitetaan puuttuvasta polttoaineesta. Full/Empty A eli täysi/tyhjä A tarkoittaa, että sinulla on mahdollisuus päättää paikan päällä, halautko ostaa täyden tankillisen polttoainetta auton noutohetkellä ja palauttaa auton tyhjällä tankilla vai haluatko sekä saada että palauttaa auton täydellä tankilla. Full/Empty B eli täysi/tyhjä B sen sijaan tarkoittaa, että sinulta veloitetaan ensimmäinen tankillinen polttoainetta ja sinä palautat auton tyhjällä tankilla. Half/Half eli puolikas/puolikas tarkoittaa, että auton tankissa on palauttaessa yhtä paljon polttoainetta kuin siinä oli noutohetkellä. Käyttämättä jäänyttä polttoainetta ei hyvitetä.

Mitä vapaavalintaisia lisävarusteita teiltä saa?

Jos tarvitset vauvakaukalon, lastenistuimia, katto-tai suksitelineitä tai navigaattorin, pyydäthän meitä vahvistamaan ne jo auton varaushetkellä. Joudumme nimittäin vahvistamaan kaikki vapaavalintaiset lisävarusteet jokaiselta autovuokraamolta erikseen. Ne myös maksetaan aina vasta paikan päällä.

Miten vuokra-auto on vakuutettu?

Kaikissa vuokra-autoissamme on aina liikennevakuutus, joka korvaa paikallisen lain määräämän minimisumman. Kaikissa autoissamme on aina CDW (Collision Damage Waiver) eli vauriovakuutus sekä LDW (Loss Damage Waiver) varkausvakuutus. Asiakkaalle jää yleensä kuitenkin omavastuu maksettavaksi, jos auto vaurioituu tai varastetaan.

Tarvitsenko lisävakuutuksia?

Kun noudat auton lomakohteessasi, paikallinen autovuokraamo saattaa tarjota sinulle lisävakuutuksia kuten Super-CDW:n (jolla voit alentaa omavastuun määrää tai poistaa sen kokonaan), henkilövakuutuksia tai vastaavia vakuutuksia. Sinun täytyy päättää itse, haluatko ottaa näitä vapaaehtoisia lisävakuutuksia ja maksaa niistä.

Saavatko ystäväni tai perheenjäseneni ajaa vuokra-autoa?

Jokaisen lisäkuljettajan täytyy ilmoittautua kuljettajaksi vuokrasopimukseen. Lisäkuljettajien täytyy olla paikan päällä auton noutohetkellä ja esittää voimassa oleva ajokortti sekä passi tai muu kuvallinen henkilöllisyystodistus. Useimmat autovuokraamot veloittavat lisäkuljettajista päiväkohtaisen lisämaksun. Tarkastathan vuokraussäännöistämme jo auton varaushetkellä, sisältyykö lisäkuljettajan lisämaksu jo vuokraan.

Voinko palauttaa auton vaikka vuokraamo olisi suljettu?

Varausosastomme asiakaspalvelijat ottavat selvää jo auton varaushetkellä, löytyykö vuokraamolta avainten palautuslaatikkoa. Jos avainten palautusmahdollisuus löytyy, sinun täytyy selvittää palautus tarkemmin auton noutohetkellä suoraan vuokraamon kanssa. Huomioithan kuitenkin, että olet vastuussa kaikista autoon tulleista vaurioista siihen asti, kunnes vuokraamo kirjaa sen virallisesti palautetuksi. Tämä pätee myös, vaikka olisit vienyt auton pysäköintipaikalle ja palauttanut avaimet palautuslaatikkoon.

Vuokraukseni meni pieleen ja haluan valittaa. Onko sillä väliä milloin ja miten valituksen tekee?

Kyllä. Jos sinulla ilmenee ongelmia vuokrauksen aikana, sinulla on 90 päivää aikaa auton palautuspäivän jälkeen kirjoittaa reklamaatio. Reklamaatiot käsittelee asiakaspalvelumme, voit täyttää meidän asiakaspalvelulomakkeen tai lähettää meille sähköpostia osoitteeseen fics@autoeurope.de. Määräajan jälkeen emme enää käsittele reklamaatioita.